BEZPIECZEŃSTWO GOŚCI W HOTELU
Kodeks Dobrych Praktyk
Drodzy Goście,
Wasze zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas najważniejsze, dlatego też przygotowaliśmy nowy plan #bezpiecznyhotel – bezpiecznypowrót, który wprowadza najwyższe standardy w kwestii higieny i organizacji.
Chcemy, abyście odwiedzając nasz obiekt mieli pewność, iż dołożymy wszelkich starań, by zachować wysoki poziom usług przy jednoczesnej dbałości o bezpieczeństwo.
RECEPCJA
-
Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy wejściu każdego Gościa do hotelu; w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik Recepcji
-
Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/przyłbic ochronnych oraz rękawiczek
-
Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bellboy, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu
-
Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce
-
Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym
-
Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych
POKÓJ HOTELOWY
-
Codzienne wietrzenie pokoju hotelowego, dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju
-
Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi
RESTAURACJA/ BAR/ KAWIARNIA
-
Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do restauracji/ baru w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przebywanie Gościa w restauracji/barze procedura może być powtórzona - decyduje pracownik restauracji / baru
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do restauracji / baru
-
Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami / krzesłami w restauracjach hotelowych, barach i kawiarniach.
-
Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży , porcelany, tac, karty menu, itp., wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
-
Stosowanie przez pracowników restauracji, barów maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
-
Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości.
POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym a także przy wejściu do sal konferencyjnych, toalet, itp.
-
Szczegółowa dezynfekcja raz na dobę pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne, sale zabaw, sale bankietowe,
-
Szczegółowa dezynfekcja toalet w hotelu.
-
Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z pokoju zabaw
-
Regularna dezynfekcja wszystkich zabawek oraz udostępnienie dozowników ze środkiem dezynfekującym dla opiekunów dzieci oraz animatorów. Zachowanie szczególnych środków bezpieczeństwa – brak dostępu do środków dezynfekujących przez dzieci.
-
Dezynfekcja wind hotelowych.
SPA & WELLNESS
-
Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do SPA, wellnes, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa na zabieg oraz przebywanie w strefie wellnes, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik spa, wellnes
-
Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z pomieszczeń SPA & Wellness
-
Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi. Każdorazowa dezynfekcja blatów, foteli oraz kanap, menu w poczekalni
-
Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, kosmetyków
-
Każdorazowa, po użyciu, dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom
-
Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami kosmetycznymi
-
Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek
PRACOWNICY
-
Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
-
Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO (monitory w przestrzeniach wspólnych dla pracowników).
-
Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu hotelu w szatniach
-
Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów
-
Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/ lub zachowanie bezpiecznej odległości
OGÓLNE
-
Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności
-
Stosowanie zaleceń wg GIS i WHO, które będą zaleceniami odgórnymi
-
Systematyczna kontrola realizacji KODEKSU przez kadrę managerską